90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2013.04.05. Jimbohumeister

Terítéken, India

Most, hogy rendben lezajlottak az éves keresztre feszítések a Fülöp-szigeteken - akit érdekel az keressen rá a pampanga crucifixion-re, vannak "csodálatos" képek, de ilyen horrort nem akarok kitenni, megteszi pár kép Indiáról, meg amúgy is ezen a blogon mostantól csak delfinek és fonalgombolyaggal játszadozó kismacskák kaphatnak helyet, aki mást akar az olvasson híreket - szóval most, hogy rendben véresre verték a hátukat páran, amit nem mentem el megnézni mert iszonyat nagy a tömeg, minden tele van turistával és amilyen szerencsés vagyok még valami béna félreértés miatt, olyan helyzetbe kerülök. hogy engem is megfeszítenek, ideje, hogy írjak Bharatról, ami nem más, mint India hindi nevén.

Arra is jó lesz a poszt, hogy elejét vegyem, hogy tömegek kezdjenek utcára vonulni és kocsikat borogatni, mert nincs fülöpke blog és elvonásban szenvednek. És ha már a gazdasági recessziót nem is fogja megállítani a poszt - bár ez még nem bizonyított, adjunk neki egy kis időt - azért megpróbálok pár érdekességgel szolgálni, hogy addig se gondoljatok rá.

Eljött hát az ideje, hogy "szembenézzek" Indiával és feldolgozzam az ott látottakat, de előbb megmosom a lábam mert így nem lehet koncentrálni.

Térjünk hát a tárgyra, I-N-D-I-A. Volt szerencsém 5 hetet Bangaloreban dolgozni. Hú, hol is kezdjem, sokat gondolkodtam ám, hogy mi legyen a poszt címe. Először az ötlött fel bennem, hogy "India olyan, mint anno Berlin a Loveparade másnapján", gondolva a szemétre de nem lenne fair Berlint és Bangaloret együtt említeni. Aztán egy idő után átfogalmaztam arra, hogy "Indiában nem ássák, hanem öntik a szemetet, avagy az indai városok mint szemétlerakó telepek" de ez túl hosszú. Később egy hétvégére elkerültem Új Delhibe azon belül is egy olyan városrészbe, ahol úgy éreztem, hogy "Láttam a világot a világvége után" de maradjunk a konszolidált "Terítéken, India" címnél.

DSCF3254.JPG

Gyerekek Indiában olyan mocsok van, de olyan, hogy azt elképzelni nem lehet. Besz@rás, komolyan mondom a mai napig nem tudok napirendre térni fölötte. Nem hittem el, ami látok, ha valaki mesélné nekem azt mondom, hogy kamuzik, csak túloz. Emlékszem, anno mentünk a rizsteraszokat megnézni itt a fülöpöknél a kollégákkal és az egyik, egy német azt mondta nekem a kocsi ablakán kimutatva egy kicsit szemetesebb részre, hogy milyen tiszta itt minden Indiához képest. Akkor elnézve a komoly arcát, amin semmi jele nem volt gúnynak vagy annak, hogy ez valami fura német vicc lenne, és elnézve a szemetet, azt gondoltam, hogy agyára ment Manila. De nem.

DSCF2596.JPG

Manilába, amit egyébként az infrastruktúrája, a közlekedése, a város (nem)tervezése, a kevés zöldterület és sok minden más miatt egy katasztrófának gondolok, úgy jöttem vissza 5 hét után, hogy gyerekek, ez itt Svájc. Ez itt Svájc Indiához képest! Eleinte nem írtam blogot ott tartózkodásom alatt - mert nem akartam elhamarkodott lenni, később pedig azért nem, mert akkor történt annak a szegény lánynak a csoportos megerőszakolása és ha akkor és ott én leírom, amit gondolok és amit tennék azokkal az állatokkal, azt lehet később megbánom - szóval nem írtam blogot, hogy ne csak Bangalore vagy Bangalore egy része alapján mondjam, amit gondolok. De később voltam Agrában, Delhiben, Mangaloreban, stb és mindenhol ez volt!

DSCF3113.JPG

Iszonyat mocsok van ott. Egy nagy putri az egész. Cakkpakk, ahogy van - jó persze biztos vannak normálisabb részek de mondjuk a városok 80%-át, meg a tengerpartot, meg mindent ahol az emberek megfordulnak szemét borít. Ezt nem lehet szépíteni vagy objektívan azt mondani, hogy "hát igen, India koszos". Nem, India nem koszos, India egy rohadt nagy szemétdomb! Egyedül Delhiben láttam normális részt, a kormányzati negyed közelében, meg egy másik helyen, úgyhogy azt nem mondhatom, hogy nem létezik szemét nélküli hely, de tulajdonképpen elhanyagolható annak a területnek a nagysága.

DSCF2924.JPG

A fenti képet egy szigeten lőttem. A lakatlan talán nem a megfelelő jelző, mert sokan megfordulnak rajta de tulajdonképpen tényleg csak megfordulnak. Átvisz egy hajó fél óra alatt, ott lefoglalod magad és mész vissza 1-2 óra múlva a partra. Namost a szigeten volt kb. egy fagyi, egy üdítő és egy kaja árus és olyan szemétdomb volt az egész sziget, hogy siralmas. Bármerre néztél ezt láttad, ami a képen van. Egy hely, ahol igazából nem is él senki. Nem tudom miért nem lehet kihelyezni pár kukát - mondjuk egy nagy volt - vagy miért kell eldobálni mindent, ahelyett, hogy mindenki gyűjtené maga, elvinné a túlpartra és ott kidobná.

DSCF3469.JPG

Elég is ennyi első körben, mert felzaklatom itt magam, aztán nem tudok aludni és hajnal 2-kor is valami sorozatot fogok nézni. Szép álmokat.

DSCF3197.JPG

komment


süti beállítások módosítása