90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.03.06. Jimbohumeister

Veletek beszélgetni olyan, mint sajtreszelővel ....-ni

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy csomó témám amiről írhatok de a bőség zavarában most hirtelen nem is tudom melyiket kéne kibontakoztatni, úgyhogy alapos megfontolás után kidobom kockával.

Aki ismeri a Ford Fairlane cimű filmet már a második szó után mosolyogva folytatja a "veletek beszélgetni olyan, mint sajtreszelővel .......-ni " idézetet. Ez teljes valójában helytálló a Fülöp-szigeteken de azt képzeljétek el, hogy az egész ország ilyen. áááááááááááá. Írok egy pár példát:

Búváréknál
Beiratkoztam búvártanfolyamra, mégis csak itt vagyok egy szigeten, amit a tenger meg egy rakat másik sziget vesz körül csak van mit látni. Teknősök, halak, korallok meg minden, talán még kincset is találok szóval jó buli, nem akarom kihagyni. A tanfolyamnak két része volt, elmélet és gyakorlat. Az elméletet befejeztem, jöhetett a gyakorlat. Az volt megbeszélve, hogy a március 3-ai hétvégén lesz, 3.900 peso, írjak nekik a hét elején, hogy pontosítsuk. Ezek után ez az sms csata zajlott le.

KEDDEN megkérdezem, hogy szombaton mikor és hol találkozunk továbbá, hogy két haver akik csak nyaralni akarnak menni arra a helyre ahova megyünk, beférnek-e a kocsiba. Írták, hogy okés a dolog hétvégén megyünk, haverék jöhetnek.
SZERDÁN kapom az sms-t, hogy jajj, mégse hétvégén megyünk, hanem holnap, jó-e nekem? Mondom nem, dolgozok, csak hétvége jó, találjanak ki valamit. Ok, akkor jövő hétvégén tudok menni gyakorlatra, jött a válasz.
CSÜTÖRTÖKÖN dél körül kapom az sms-t, hogy megvan a végleges időpont, 2011.03.03-04. Gyorsan visszaírok, hogy akkor ezek szerint mégiscsak hétvégén megyünk? Meg remélem, hogy 2012 mert különben nagyon el vagyok késve. Erre annyi volt a válasz, hogy nem 3.900 hanem 4.300 peso lesz a szállás - kár volt kekeckedni... :).
PÉNTEKEN nekem szegezi a kérdést, hogy van-e kocsi amivel lemegyünk én és a barátaim. Ekkor már elkívántam még ennél is melegebb tájakra a csajt. Írtam, hogy hogyan lenne, az volt, hogy levisznek minket. Este írt vissza, hogy csak én férek be, a haverok nem... Remek. A tanfolyam lezajlott, a végén mégse 4.300 hanem 3.900 pesot kellett fizetnem.

Szintén búváréknál történt beiratkozáskor: csaj mondja, hogy a tanfolyam 12.500-ba kerül. Csak 5.000 volt nálam, kérdeztem lehet-e két részletben fizetni. Nem, egyben kell befizetni. Elslattyogtam a bankba pénzért. Töltjük ki a papírokat, jön a számla rész erre megkérdi, hogy kifizetem-e most az egész tanfolyam árát? - anyukám, 5 perce még azt mondtad, hogy egyben kell...


Bankban
- Ha akarok x forintot utalni Magyarországra az mennyibe kerül?
- Hú, nem tudom, megkérdem - visszajön, megmondja
- És ez fix összeg, vagy függ a pénz mennyiségétől?
- Hogyan?
- Ez fix összeg, vagy függ a pénz mennyiségétől?
- Igen, uram.

McDonalds
- Kérek EGY sajtburgert.
- Menüt?
- Nem, EGY sajtburgert!
- Hányat?
(100-at és addig el nem megyek, amíg le nem tolom az összeset a torkodon)
- Egyet!!!

- Kérek egy Quarter Pounder Cheese menüt nagy krumplival, ital nélkül (mikor kimondtam már tudtam, hogy túl sok információ lesz ez egyben és szántam bántam de jött is a büntetés)
- Tehát egy szendvicset?
- Nem egy Quarter Pounder Cheese menüt nagy krumplival, üdítő nélkül.
- Oké. Egy Quarter Pounder, közepes krumpli jó lesz?
- Nem, nagyot kérek.
- Kólával megfelel?
- Nem, ital nélkül!!!! (és ha még valamit kérdezel akkor tálcával együtt eszem meg az egész menüt a McDonalds közepén, síííííííírva! a szendvicsből, krumpliból és üdítőből csak a szendvicset, krumplit és üdítőt nem tudta megjegyezni)

Szerelővel
- Alkatrészt kell vennem ahhoz, hogy meg tudjam szerelni a mosógépet - mondta reggel a szerelő.
- Oké de nekem most el kell mennem munkába, délután vissza tud jönni?
- Igen, mikor?
- 16.30 jó?
- Az későn van, 16.00-kor végzek - mondja.
- Hú, az nekem túl korán van, így is egy órával korábban kell eljönnöm a munkából, nem lehetne megoldani a 16.30-at?
- Jó, akkor legyen az.
- Biztos jó a 16.30? - kérdeztem mert ekkor már megvoltak az első tapasztalataim a helyiekkel való beszélgetés kapcsán.
- Igen jó.
- Akkor 16.30-ra itthon vagyok - hogy kétszer is nyomatékosítsam.
Sietek haza, itthon vagyok 2 perccel hamarabb, pont jó. Várok, várok. Nem jön. Hívogatom, nem elérhető. Másnap sikerült csak vele beszélnem.
- Hallo, itthon voltam 16.30-kor de nem jött, miért?
- Én mentem, ott voltam 16.00- kor.

Asszem nem is folytatom ezeket, mert a végtelenségig lehetne és irtó idegesítőek. Fogalmam sincs, hogy mit csinálnak beszélgetés közben, szerintem valami helyi szerelmes dalt dúdolgatnak és mikor elhallgatsz mondanak egy igent vagy nemet. Szerencsére találkoztam olyan fülöppel is, aki mondta, hogy igen ilyen párbeszédek tényleg léteznek és ő is kivan tőle. Cserébe viszont kedvesek és mosolyognak és nem idegbeteg mindenki, mint Európában. Azt is mondta egyik kolléga, hogy azért van ez mert túl udvariasak. Nem akarnak szólni ha nem értik amit mondasz, nehogy azt hidd, hogy nem jó az angolod.

komment


süti beállítások módosítása