90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.11.18. Jimbohumeister

Ingyen cirkusz, avagy a bravúros thaiföldi robogósok

Már tegnapelőtt akartam Nektek írni, mielőtt még elkezdtek aggódni, hogy elraboltak vagy lecsuktak esetleg bármi más, de egy jó 6-8 cm-es csótány letámadott az este és vele kellett megküzdenem. Ekkorát még nem láttam itt, pláne nem a lakásomban. Az elektromos szúnyogírtóval kellett 10-15x megsokkolóznom, mire végre belassult annyira, hogy a papucsommal megadhattam a kegyelemcsapást. Nem volt szép látvány.

2555. november 1-je és 2555. november 12-e között Thaiföldön jártam. Ez hülyén hangzik 2012 magasságában de mivel a thai lakosság több, mint 90%-a buddhista ők Buddha halálától számolják az időt, ezért írnak most 2555-öt. Meg is lepődtem mikor megláttam a dátumot a buszjegyemen de aztán megnyugtattak, hogy jól van az úgy. Thaiföld szép, Thaiföldön van minden amit akarsz. Lehet hegyet mászni, bicikli túrára menni, elefánton lovagolni – vízuális típusúaknak inkább azt írom, hogy elefánton utazva zötykölődni - , bambusz hajón raftingolni, templomokat nézni, tengerparton heverészni, vásárolni, bulizni és még csak nem is drága. Mindezek ellenére nagyon nem nőtt a szívemhez de érdemes meglátogatni az országot.

Már Manilában is megfigyeltem, hogy a motorosok és robogósok sokkal lazábban veszik a dolgokat – már az jó, ha van bukósisakjuk – de Thaiföldön rátesznek még egy-két lapáttal. Nem is tudom hol kezdjem.

Ha ketten utaznak a motoron a hátsó általában nem kapaszkodik semmibe. Se nem öleli át az elsőt, se a motort nem fogja. Egyszerűen a térdén pihenteti a kezét. Na persze csak akkor ha nem tart egy bazinagy lapos TV-t, egy nagy dobozt vagy egy kisebb, vasrács hengert - azért ez az utóbbi nem volt gyakori.

thailand 293.JPGNem tudom mennyi ideig tudnám kitartani azt a vas cuccot...

Ritkán láttam eddig robogóst menet közben telefonálni de azt, hogy valaki smst írjon robogót vezetve nem hittem volna el ha egy blogon olvasom és nem a saját szememmel látom. Szerintem itt nevelődik ki az összes Hollywood-i kaszkadőr.

Ha már apuka felült, mögé pedig anyuka - néha női lovaglóülésben, mind a két láb egy oldalon!!!! - még mindig marad hely a kisgyereknek is, akár kettejük között összepréselve, hogy ne essen le, akár a vezető előtt állva vagy ülve. Egy négyzetcenti sem marad kihasználatlanul. A csúcs a két felnőtt két gyerek egy robogó kombináció volt.

thailand 348.JPGBukósisak 3-ból 1 emberen és nem kapaszkodnak

Photo0084.jpgÁllva...

Photo0085.jpg...vagy egy kis ülést beszerelve is utaznak a gyerekek elöl.

Az európai ember szemét szerintem ez böki de mégis működik különben nem csinálnák. Azért otthon ne próbáljátok ki!

komment


süti beállítások módosítása