90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.03.15. Jimbohumeister

Megélni havi 5000 forintból

Épp most voltam egy originál thai masszázson. Meglepő élmény volt, nem olyan amilyenre számítottam. Tudni kell erről a masszázsról, hogy a száraz masszázsok családjába tartozik. Ez azt jelenti, hogy nem használnak hozzá semmilyen krémet vagy olajat, ergo nem is simítanak, dörzsölnek stb. hanem inkább nyomogatnak. A masszőr csaj gyorsan hanyatt is fektetett egyik lábam behajlította és elkezdte masszírozni - nyomkodni. Hát felváltva fájt és csikizett úgyhogy hol sziszegtem hol nevettem. Aztán pankrációs filmekbe illő figurával folytatta, az egyik kezébe fogta az egyik lábfejemet, a másikba a másikat és a lábával nyomkodta a combom. Már alig vártam, hogy a hátam jöjjön, abba kárt nem nagyon lehet tenni. Örültem is mikor mondta, hogy forduljak hasra. De ennyivel nem úsztam meg, mielőtt a hátam elkezdte volna nyomkodni ráállt a két talpamra és elkezdte taposni - mondjuk ez nem fájt. A hát viszonylag jó volt, csak arra nem készültem fel, hogy a törzsem 90 fokkal el fogja forgatni jobbra, meg balra. Csak annyit mondott, hogy most lazítsak, még időm sem volt megijedni már recsegtem és ropogtam. Aztán még a pankrációs trükkel a hátamba is beletérdelt és kifeszített mint egy vitorlát. A többi ezek után már gyerekjáték volt, mondhatni kellemes.

Amikor a sziszegések és nevetgélések között levegőhöz jutottam beszélgettünk kicsit. Hát igen érdekes költségvetése van. Bolyongjunk egyet a számok erdejében. Havonta 6000 pesot keres - 1 peso cirka 5 forint, rövid fejszámolás után kijön, hogy havi 30000 forintot keres borravaló nélkül. A sötétben nem látszott de lesápadtam. Kérdeztem, hogy lehet ebből megélni? Mondta, hogy például ha nem eszik sokat azzal tud spórolni. Havonta 1000 pesot költ magára, ebbe benne van a kaja is! 2000 pesot félrerak, a maradék 3000 pesot pedig hazaadja anyukájának, hogy segítse.

1000 peso kajára egy hónapban? Vagy annyi sem? Nekem volt olyan, hogy 1500-at taxiztam el egy hétvégén, azaz a csaj másfél havi adagját. Havonta kb. 8000-et költök ételre de lehet, hogy többet is. Az is fontos infó, hogy ezért a 6000 pesoért Ő heti 7 napot dolgozik. Általában havonta vagy kéthavonta egyszer van kimenője egy napra és napi 10 órát húz le. Nem irodában ül, hanem masszíroz. Szállást kap, mert bent alszik a munkahelyén tehát arra nem kell költeni. Eddig nem ismertem senkit, aki a munkahelyén lakna de végülis a 3-ik világba jöttem. Ezek után nem csodálkoznék azon, ha a főnökök szennyesre keresnék magukat a masszőrökön...

Azt mondta már 8 éve dolgozik itt! El sem tudom képzelni, hogy 8 évet kibírjak így. Még egy hónapot sem, nemhogy 8 évet. A legdurvább, hogy nem látom lenne ebből kiút. Szerintem 8 év múlva is ez lesz a helyzet mert az a havi 2000 peso, amit félrerak sokra nem elég. Szalont nem tud nyitni belőle.

komment


süti beállítások módosítása