90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.10.06. Jimbohumeister

Az "a" magánhangzó halmozódása a tagalog szavakban

A tagalog nyelvben, ami a Fülöp-szigetek hivatalos nyelve az angol mellett, feltűnően sok az "a" betű. Csak egy képet csatolok - amit egy metro állomáson lőttem - mert nagyon nincs mit ragozni a témán és mellesleg nincs is más képem.

abetu.JPG

Tulajdonképpen ennek nincs nagy jelentősége vagy hír értéke de ha már olyan szorgalmasan olvassátok a blogot kötelességemnek érzem, hogy teljes képet adjak a Fülöp-szigetekről, ha egyszer erre vet Titeket a sors ne érjen semmi meglepetés - na jó, azért hagyhatnék Nektek is valami felfedezni valót de ma bal lábbal keltem fel úgyhogy gonoszul kiposztolom ezt is.

Egyébként érdekes hangzása van a nyelvnek, a volt főnököm azt mondta olyan, mintha lenyeltek volna egy gitárt. Van benne igazság.

Az volt vicces mikor megemlítettem ezt a summás megfigyelésem a kollégáknak ők meg elkezdték kérdezgetni hogy ez meg ez, hogy van magyarul és valahogy mindig olyan szavak, mondatok jöttek ki, amik meg "e" betűvel voltak tele, mint például "befejeztem a reggelit/ebédet, szeretlek", stb., gyorsan visszakoztam is, hogy talán nem is olyan fura az a sok "a" betű csak más.

Itt egy részlet a gugli mapsből a Fülöp-szigetekről. Aki megszámolja, hogy hány "a" betű van a képen az felvarrhatja a "Megszámoltam, hogy hány "a" betű van egy fülöp-szigeteki térképrészleten." érdemérmet. Az önéletrajzotokba azért ne írjátok bele...

aterkep.jpg

komment


süti beállítások módosítása