90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.04.10. Jimbohumeister

Fájl megnyitási díj

Magyarország csodálatos ország. A csodák az élet minden területét körbeszövik. Egyik ilyen csoda a lehúzás csodája! Ma Manilába való visszaindulásom előtt elmentem kinyomtatni gyorsan még egy-két fontos dolgot. Konkrét helyet nem írok hova sodort az élet mert nem lenne szép tőlem. A lényeg, hogy kivártam a kivárni valót és mikor sorra kerültem megkérdeztem az árakat. Mondta nekem a csaj, hogy a nyomtatás egyoldalasba 25 Ft, kétoldalasba 50 Ft és van még plusz fájl megnyitási díj is, 100 Ft fájlonként. Igaz fél évet nem voltam itthon de erre nem voltam lelkileg felkészülve. Először le is fagytam, lepergett pár homokszem az órában - épp a Kairói reptéren vagyok, ezért írok ilyen ezeregyéjszakás elemeket a szövegbe - mire elhittem, hogy tényleg azt mondták, amit hallottam. Hát gondoltam remélem nem fog mellékattintani a fájlnak mert akkor fizethetek még plusszba... Azért van bőr! Nem is merem elképzelni mi lesz mire legközelebb hazamegyek. Sorbaállási díj, USB használati díj? A mókás az volt, hogy hárman voltak a pult mögött. Az egyik nyomtatott, a másik odaadta a kinyomtatott papírt a harmadik pedig a számlát. Persze ennek is megvan az előnye, mert ha valaki dolgozik, bármit is, legalább nem szokik el teljesen a munkától.

Persze ilyen lehúzások sok helyen vannak a világon. Fülöp-szigeteken is, ha elmész egy turista helyre, akkor sok dologgal kapcsolatban legalább 50%-ot, ha nem 80-at érdemes alkudni. A dolog nem egyedülálló.

Egyébként épp a Kairói reptéren vagyok. Itt elég komolyan veszik a vallást, egy muksó velem szemben a folyosó túloldalán épp imádkozik. Leterített egy kis törölköző szerűséget a földre és nyomja a 4 üteműeket. Na most jön a haver is. Pacsker le, nadrág feltűr, törölköző földre. Közben egy csapat koreai is rátapadt a "mutatványra". De nem csak itt nyilvánosan imádkoznak. Egy nyitott ajtó mögül mormogás és lábszag szűrődik a folyosóra. Ott is épp istentisztelet zajlik.


 


Élvezetes itt lenni Egyiptomban - ha csak 5-6 órát is. Szeretem az ókori kultúrákat, sokat olvastam róluk és mindegyik olyan egyedi és érdekes volt. Jó most egy olyan helyen lenni ahol már több 1000 éve zajlik az élet és egybeköti a távoli múltat és jelent. Még őrzik a hagyományokat is a ruházkodásban és szokásokban is. Van itt minden színű és formájú fejfedő, hieroglifák a falon meg ha sokáig folytatom még itt a hideg földön üldögélve-irogatva akkor aranyeret is találok úgyhogy be is fejezem mert másfajta szuvenirra vadászok. Meg bele kéne már mélyedni a Kuala Lumpur könyvbe is mert aztán ott fogok állni bután a város közepin.


Íme a legfrissebb egyiptomi trend.

komment


süti beállítások módosítása