90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2016.11.12. Jimbohumeister

Island hopping

Szombat van, nincs semmi halaszthatatlan dolgom, a nap süt, tökéletesek a körülmények arra, hogy végre irjak egy bejegyzést. Tegnap volt a névnapom, vettem egy üveg bort de már fáradt voltam ahhoz, hogy fel is nyissam mert moziba is elmentem de ezt most reggel pótlom. A száraz vöröset általában szárnyasokhoz meg vad húsokhoz ajánlják, ezt most bizonyitottnak tekintem, a hagymás-ampalayás tojásrántotta dijoni mustárral annyira nem adja magát borral.

Az island hopping kifejezést nem tudom ki adta a világnak, a turisztika vagy a többszörös hajótöréssel hazajutó tengerészek, mindenesetre azt jelenti, hogy egymáshoz közel levő kis szigetekre viszik az unatkozó turistákat, akik minden szigeten kiszállnak, mászkálnak 10 percet, kagylót gyűjtögetnek, lubickolnak, fényképezkednek miközben felugranak aztán visszamennek a hajóra és megcsinálják ugyanezt a következő szigeten. Lehúzos helyeken még pénzt is kérhetnek a szigetre lépésért.

Hát én is beterveztem a magam island hoppingját emelve kicsit a téten. Az első "sziget" Ausztrália a második meg Új Zéland déli szigete. Szóval nem is igazi island hopping ez de ahogy a volt töritanárom mondaná, igaz a hir csak nem Mekkában hanem Medinában és nem osztogatnak hanem fosztogatnak. Jöjjön Oztrália.

hobo.jpg

Cook kapitány hajója és a mulatságos hobo képe fej-fej mellett versenyeztek a nyitóképért de úgy éreztem a hobóra többen kattintanak, mint egy régi fabárkára szóval nem volt más választásom. Egész sok helyen láttam hobot a belvárosban de arányaiban nem hiszem, hogy több lenne, mint otthon persze erre semmi adatom sincs, meg utána sem jártam. Stilusa van az biztos.

Eddig még soha nem kutatták át a csomagom, bárhova mentem is Fülöp-szigetekről, még Európa irányába sem. Oztráliába menet viszont már a biztonsági ellenőrzés után, közvetlen a beszálló kapunál jól átkutatták mindenki csomagját. Hm. Persze ezzel még nem szegik kedvem csak fura volt.

Oztrália csak önmagához van közel, még Manilából is 7,5 óra alatt sikerült elvergődnünk Sydneyig. Az első fél nap után azt kivántam bárcsak az oztrálok is azt az angolt beszélnék, amit nekünk is tanitottak az iskolában, annyira más a kiejtésük, hogy sokszor vissza kellett kérdeznem, hogy bocs de mi van? Egyébként azért ozi-zok itt szakadatlan, hogy szokjátok a dialektust mert ők nem ausztrálok, hanem oztrálok. Sokáig én sem tudtam hova tenni mikor arról beszéltek, hogy ozi experience, aztán leesett, hogy az ozi az aussie - igy hivják magukat, röviden - kiejtve. Na sebaj, voltam a tengerészeti múzeumban ott a deck-et dick-nek ejtették... szerencsére "welcome aboard"-al köszöntöttek a hajókon nem "welcome on dick"-el.

Hol is kezdjem/folytassam? Drága egy ország, a turistának jól a zsebébe kell nyúlnia, a helyieknek azért jobb egy fokkal, talán kettővel is, a keresetekkel nem vagyok tisztába. Itt köszönöm meg Gábornak, hogy szállást biztositott nekem, remek volt! Reggelit és söröket is! Viszontlátásra a fülöpöknél! ;) Ha söröknél tartunk alkoholt csak arra szentesitett helyeken lehet venni, a legolcsóbb 850 huf körül kezdődik és még csak a 375 ml-es kategóriában járunk. Ha nem italboltban veszitek, hanem szórakozó helyen akkor szerintem 1500 hufért már kaptok is egy pohárral. Hungaroring árak ezek egy magyarnak vagy bármely más közép európai országból érkezőnek. Feladtam 9 képeslapot, bélyeggel együtt 5000 huf, feltöltöttem az opal card-ot, amivel közlekedni lehet még 5000 huf és ettem egy szendot reggelire, 10 ausztrál dolcsiért elég jót lehet kapni - láttam 6,5-ért is - ami még 2000 huf, szóval elment 12k ripsz-ropsz és akkor ebéd/vacsi bármi aktivitás még nincs benne - persze nem kell minden nap képeslapot küldeni és a kártyát sem kell tölteni állandóan.

 opera.jpg

Ha már igy belesüllyedtem a piszkos anyagiakba természetesen hardcore utazók utánajárással és tapasztalattal kihozhatják okos megoldásokkal olcsóbban. Például vannak ingyenes programok, amik igéretesnek is tűnnek ingyenességük mellett, ilyen például a királyi botanikus kert túra, vagy gyalogos város néző túra. Láttam egy ilyen csoportot, épp nevettek valamin amit a túravezető mondott szóval egy poén biztos lesz. ;) Továbbá a belváros, ahol a legtöbb nevezetesség található elég jól körbesétálható amivel spórolhattok az utazáson. Ne feledjük el felmarkolni a reptéren a Sydney tour guide könyvecskét sem, amiben vannak kuponok sok helyre 5-20 % kedvezménnyel és ha a csomagunk sem olyan nagy akkor akár be is gyalogolhatunk a reptérről egy közeli metró állomásra amivel 14 dolcsit spórolhatunk. A metronak van valami reptér használati dija, igy a reptérről a városba 17, a fentebb emlitett állomsáról viszont csúcsidőn kivül csak 3 dolcsi. Ebben van egy kb. 15-20 perc gyaloglás is, én is ezt tettem, mert 4x jártam meg a repteret, köszi a tippet Drusza. Azért vastag bukszával menjetek.

Ideje elmenjek enni valamit, hogy ne legyek bajba mikor a lengyel testvérek este vodkával tömnek majd. Pár képet még ide biggyesztek és a következő posztban bemutatom, hogy milyen érdekes is volt az élet a felfedezők hajóján, meg lesz szó Sydneyről, vidéki mulatságokról és még én sem tudom miről.

 

 

komment


süti beállítások módosítása