90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2014.03.06. Jimbohumeister

A gyalogos dögöljön meg! - A város maga I.

Már lassan 2,5 éve élek Metro Manilában de túl sokat még nem írtam a városról, csak érintőlegesen a Mély levegő és fejes című posztban de most pótlom egy sorozat formájában. Maniláról írhatok sok jót, esetleg sok rosszat de ez a blog nem a megtévesztésről szól így inkább az utóbbit választom. Beismerem a városvezetésnek nehéz dolga van, egyrészről a vidékről betelepülő illegális bungaló építők miatt, másrészről kemény harcot vívnak saját kapzsi, korrupt mivoltuk ellen. Szerintem például olyan komoly döntésekkel foglalkozhatnak, hogy a pénz egészét vagy csak a felét nyeljék le. Persze erre nincs semmi bizonyítékom és a híreket sem követem de kétségem sincs efelől ismerve az ország korrumpáltságát.

A városban található anomáliák, izgalmas és veszélyes akadályok 90%-át gyalogosként találtam, ami annak köszönhető, hogy nem vezetek de biztos vagyok benne, hogy autós vagy motoros szemszögből is lehetne írni pár érdekes bejegyzést arról, hogy mi történik az utakon. De térjünk vissza a gyalogláshoz. Bekategorizáltam a különböző tényezőket, amik egy átlagos szürke sétát is képesek "feldobni", így talán nem marad majd ki semmi. Öltsetek sarut, vegyetek magatokhoz elsősegély ládikát és tapossuk együtt a kihívásokkal teli manilai járdákat.

Az első, szerintem legfondorlatosabb akadály típus a földből kiálló izék kategória nevet kapta. Izék mert számos megjelenési formában bukkannak fel de itt most csak kettőt mutatok be, az egyik a földből/járdából kiálló acél rudak a másik meg a betondarabok. Komolyan mondom, nem tudom hogyan zajlik itt egy munka átadása-átvétele de vannak kétségeim. 

hurok_2.jpg

hurok_1.jpg

hurok_3.jpg

Ez a helyes kis fémhurok a járda kellős közepén eléggé el van rejtve de nappal még mindig több esély van felfedezni mint este rossz közvilágítás mellett. Ennél találkoztam rosszabb fajtával is, az indított rá, hogy megírjam ezt a posztsorozatot. Mikor a céges kocsival megyek haza, mindig kidobnak egy sarkon, ahol átváltok jeepneyre. Na azon a sarkon jó fél évig volt egy körülbelül 8 cm hosszan kikandikáló acélrúd, ami függőlegesen állt ki a járdából és nem ám ilyen hurok volt. Simán csak egy rúd, egy darab acél. A világítás ott sem túl jó ezért eslőre leginkább a botlásos/eleséses módszerrel fedeztem fel, mondanom sem kell a következő alkalommal már automatikusan figyeltem rá. Belegondolni is rossz, hogy esős időben csúszos flipflopban beleesik valaki.

Másik nagy személyes kedvencem, gané-tré-leszarom-jóleszazúgyis hozzáállással kialakított terület a közeli parkolóból kacsint ránk és a következő képeken látható. Összeesküvés elmélet hívei azt is gondolhatnák, hogy biztos valami gumis helyezte el ezt a csapdát összejátszva a parkoló tulajával - esetleg maga a tulaj -, hogy aztán jót kaszálhasson, de nem. Ez egyszerűen csak ilyen. A dolog pikantáriája, hogy ahogyan a képen is látható, az acél darab enyhén felfelé áll és az nem a papucs miatt van...

parkolo_1.jpg

parkolo_3.jpg

 parkolo_2.jpg

Úgy elmerültem az acéldarabokban, hogy majdnem kifelejtettem a busz megállót, ahonnan reggelente megyek munkába. Ez a megálló azért különleges, mert hosszú-hosszú hónapokig kicsi, mondjuk 5 cm magas korlátcsonkok áltak ki a járdából. Azon korlát csonkjai, amik hajdanán a várakozókat és a buszokat hivatottak elválasztani csak valamiért ki kellett szedni - például belerongyolt egy busz. A képen a már megoldott problémát láthatjátok, már nem kiáll a járdából, hanem belesimul a környezetébe... :)

megallo_1.jpg

A kiálló csonkok akkor váltak igazán bajossá, mikor egy-egy sofőr úgy állt meg, hogy az ajtó pont egy csonknál volt. Ilyet mondjuk nem sűrűn láttam de gondolom nem kell ragoznom mi történik ha valaki nem figyel épp a lába elé leszálláskor - mert ilyen is van, én már sokat szálltam le buszról, tudom. :) Ilyenkor új értelmet nyer az ajtót körbefogó felszállók tömege, akiket magaddal ránthatsz, hogy puhára ess.

megallo_3.jpg

megallo_2.jpg

Nincs már túl sok időm meg sok lesz már a bejegyzésből is, íme pár kép betondarabokról érintőlegesen, a többit a fantáziátokra bízom.

ize_2.jpg

A következőt többféle módon is meg lehet közelíteni. Ahelyett, hogy valami ott maradt, haszontalan sőt káros beton kinövésnek titulálnánk gondoljunk rá úgy, mint terepjáróval közlekedőknek fentartott parkoló hely. Szegényeknek nem elég, hogy azt a böszme nagy kocsit városban kell vezetniük, még parkolóhelyet is sokkal nehezebben találnak. De nem Manilában, ők valószínűleg játszva be tudnak állni erre a helyre, mindenféle fennakadás nélkül.

ize_1.jpg

 

komment


süti beállítások módosítása