90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2013.12.15. Jimbohumeister

More fun in the Philippines

Már két hete készülök arra, hogy megírjam ezt a posztot de valahogy sosem sikerült. De két nappal ezelőtt minden megváltozott. Láttam ahogy az aprócska ámbár a Fülöp-szigeteken normális méretűnek számító hobbit, Zsákos Bilbó kicsit több mint 2,5 óra alatt mi mindenen ment keresztül, hogy eljusson Smaug pusztaságába így hát itt az idő számomra is, hogy átküzdjem magam a betűk tengerén és a kép feltöltések hegyén, hogy megküzdjek a poszt sárkánnyal!

Fülöp-szigetek hivatalos ország mottója a "For the Love of God, People, Nature and Country - Szeressük Istent, embert, természetet és az országot" a wiki szerint. Na ezt még sosem hallottam itt egy embertől sem, sőt nem is láttam sehol csak rákerestem a neten mielőtt megírtam ezt a bejegyzést, csak ezért tudom. Fülöp-szigetek nem hivatalos ország mottója pedig a "More fun in the Philippines - Még több móka a Fülöp-szigeteken", amit léptem nyomon látok plakátokon és hallom az emberektől is.

morefun.jpg

Nem hiszem, hogy van jelentősége de azért kitakartam a rendszámtáblát

A fenti kép pontosan szemlélteti milyen komolyan veszik a mókát a fülöpök, milyen fontos szerepet tölt be kultúrájukban és mindennapi életükben. Tulajdonképpen az mindegy is, hogy a sofőr kilát-e normálisan vagy sem, hisz mit ér egy busz móka nélkül?! Nem? Ez egyébként nagyon jellemző rájuk. Remekül tudnak szórakozni, kikapcsolódni még akkor is ha épp komoly gondokkal küzdenek. Attól függetlenül, hogy harmadik világ népe és egy átlag ember sokkal szerényebb körülmények között él itt, mint az átlag ember bármely európai országban, szerintem nagyon boldogok. Sokkal lazábban és könnyebben veszik az életet, ilyen téren szerintem mi magyarok például rengeteget tanulhatnánk Tőlük. Csak aztán könnyen átcsapnak abba, hogy a móka mindenek felett van, a többi szempont pedig le van tojva, ami már nem feltétlenül jó.

komment


süti beállítások módosítása