90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.02.12. Jimbohumeister

A böfögés bajnokai

A mai posztot nagy lendülettel egy óriási közhellyel indítom útjára, remélem nem köveztek meg érte.

Minden kultúrának megvannak a maga sajátosságai.

Ezzel nem sok mindent árultam el de mindjárt kibontakoztatom a lényeget. Réges régen - igazából még csak 4 hónapja de már nagyon távolinak tűnik - egy kínai sráccal utaztam befelé a céghez, a céges kocsiban. Az út alatt egyszer csak egy nagyot böfögött. Gondoltam biztos csak szolidan akarta elmorzsolgatni a fogai között és csak a rossz út, egy hupli hozta ki belőle ezt a mérhetően nagyobb decibelt. Szerencsére se hagymát se retket nem reggelizett úgyhogy az éterben nem történt jelentősebb változás. Aztán ahogy teltek a napok az eset megtörtént újra, meg újra meg újra. Ezt már nem lehetett az útra fogni. Hát jól van, böfög és kész. Végülis Ázsiában én vagyok a vendég itt ez a szokás. De sajnos ez a röfögés nem állt meg ezen a szinten. Bent a munkahelyen a kollégák közül néhány rendszeresen böfög. Néha nem kicsit. Ülsz a gép előtt és egyszer csak jobbról egy nagy böfögés, utána elhangzik az "excuse me" aztán böfög megint egy ordasat és megint "excuse me". Elég idegesítő meg gusztustalan tud lenni mikor valaki mondjuk 3x egymás után csinálja, már majdnem odaszóltam neki, hogy mostmár akár nyugodtan ide is hányhat az asztalomra...

A legviccesebb az, amikor a masszőr csinálja. Bemész a kis szalonba, - oké nem a legpuccosabba járok - felfekszel az ágyra, kényelembe helyezkedsz. Félhomály, kellemes zene, lazítás erre elkezd böfögni. Persze ezt ne úgy képzeljétek el, hogy itt akkor reggeltől estig megy a böfögés de otthonhoz képest jelentős az eltérés.

Hasonló kategóriába tartozó eltérés az is, hogy nem nagyon használnak zsebkendőt - pedig lehet kapni a boltokban. Egyszerűen szipognak addig - szintén idegesítő, mikor valaki 20 percig csinálja mögötted a kocsiban - amíg nem találnak alkalmas helyet az "orrfújásra". Múltkor kint ültünk egy söröző teraszán és az egyik fülöpke szipogott. Bár nem kérte de adtam neki egy zsebkendőt, hogy a vérnyomásom megmaradjon az egészséges szinten. Erre mit csinál? Nem fújja ki az orrát de még csak szét sem hajtogatja, hanem csak az orrlukát törölgeti vele. Megmutattam neki, hogy hogyan kell használni, amin nevetett és mondta, hogy ő nem csinálja mert szégyenlős - az összefüggést nem teljesen értettem. Reménytelennek tűnt úgyhogy nem erőltettem, csak akkor léptem közbe mikor az enyhén taknyos zsebivel elkezdte törölgetni a homlokán levő izzadtságot is...

Ezekről a dolgokról persze lehet vitatkozni. Egy barátom mesélte egyszer, hogy Oroszországban tartózkodó ismerőse megkérdezte egyik orosz ismerősét, hogy nem tartja-e gusztustalannak, hogy mindenki köpköd az utcán és nem zsebkendőt használ. Erre az orosz visszakérdezett, hogy azt nem tartja-e gusztustalannak, hogy nálunk az emberek kifújják az orrukat, utána meg zsebreteszik és cipelik a taknyukat.

2 komment


süti beállítások módosítása