90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.01.09. Jimbohumeister

Phililiputines

Egy kis nyelvi rébusszal leplek meg Titeket a mai bejegyzés címében. Izzítsátok be az agysejteket, ráncolódjanak a homlokok, rágjátok a ceruza végét - vagy ki tudja mi egyéb pótcselekvést csináltok koncentrálás közben.

Sikerült kitalálni? Ha igen akkor gratula ha még nem akkor itt egy kis segítség: egy igazi és egy mesebeli ország neveinek keveréke. Menni fog!

Na? Na?

Szaporítom még egy kicsit a karakterszámot de már nem tudok mit írni, több segítség pedig nincs, úgyhogy a következő mondatban már ott a megfejtés. Szóval Phililiputines nem más, mint az angol Philippines és a "nemzetközi" Liliput keveréke. Gondolom sok magyarázatra nem szorul a dolog.

Amikor megérkeztem a Fülöp-szigetekre egyből arcon csapott a sok különbség otthonhoz képest - persze ez nem meglepő ha a világ másik felére mész élni egy másik kultúrába. Rögtön észreveszed, hogy teljesen más az emberek arca, olyan amilyet eddig csak a National Geographicon láttál - de nincs kis sárga keret körülöttük ;). Észreveszed, hogy nagy a páratartalom ami finom lepelként körbevesz,  észreveszed, hogy milyen kicsi és lepukkant a repülőtér - pvc padló - észreveszed, hogy bármerre nézel teljesen más a háttér - pálmafák, felhőkarcolók - és észreveszed, hogy sokkal több fülöp van körületted mint amennyit eddig észrevettél, csak olyan kicsik, hogy fel sem tűnnek először. Az jutott eszembe, hogy lehet, hogy nyílt nap van vagy repülő modell kiállítás és ellepték a gyerekek a repteret, aztán rájöttem, hogy nem.


Sok kicsi sokra megy


Elég zavaró volt az első időkben, illetve furcsa de már hozzászoktam. A munkahelyen is sok ilyen hobbit méretűre nőtt ember dolgozik - egyébként nem is tudom a Gyűrűk Urában miért nem ők játsszák a hobbitokat, nem kellett volna semmi trükköt alkalmazni a forgatás során. Fülöp-szigetek hivatalosan is lehetne Középfölde része. Tehát a munkahelyen is van sok kis hobbit. Eleinte, mikor bementem az ebédlőbe - ahol csak úgy hemzsegnek - és megláttam a sok félszerzetet úgy éreztem magam, mintha nem is egy munkahelyen lennék, hanem egy napközibe csöppentem volna. Pláne, hogy van bent egy xbox játékgép is és azon elég sokszor játszanak, meg vannak kis hajók, amikbe be lehet ülni enni. Csak álltam és néztem, hogy hova kerültem. Hajók, játékgép, pici mosolygós emberkék. Kaja után mi jön majd, csendes pihenő?

 


Ahol jó enni, ahol jó lenni


Amikor azt mondom, hogy kicsik azt jelenti, hogy a nők átlagos magassága 5 láb. Egy láb 30 cm tehát ez 150 cm-t jelent. Egyik helyi sráccal beszélgettem erről és mondta, hogy az Ő csaja 4 láb valahány incs. Teljes hosszában 140 valahány cm lehet talpától a feje búbjáig és feje búbjától a talpáig. Mondom ilyen nincs. Persze azért vannak magasabbak is de az ritkább.


Előttem egy átlagos magasságú lyány


Ezek után nem kézenfekvő azt feltételezni, hogy a kosárlabdának nagy hagyománya lenne itt, inkább valami kókusz hajító versenynek vagy a sakknak. De nem így van. Nagyon szeretnek kosarazni! Van nekik rengeteg kosárcsapatuk is, én nem láttam de gondolom azért oda magasabb embereket válogatnak be. Különben csak akkor lenne esélyük a pályán egy nemzetközi meccsen, ha nem darabszámra hanem kilóra vagy összmagasságra állnának fel a csapatok. Mondjuk még így is a Jamaikai bobcsapat című film jut eszembe.

Előfordult már olyan sorban állás közben, hogy mikor hátranyúltam, hogy kihalásszam a farzsebemből a pénztárcámat - felelőtlen mozdulat volt - lekönyököltem egy mögöttem álló csaj fejét és nem gyerek volt, felnőtt nő.

Na majd segítek elterjeszteni a magas géneket...

komment


süti beállítások módosítása