90 millió fülöpke országa

Élmények első kézből a fülöpökkel való találkozásról, helyi szokásokról, bennszülöttekről és a csodálatos Palawanról

Bejegyzések

2012.01.05. Jimbohumeister

Sosem késő el vagy újrakezdeni - avagy a manilai Forrest Gump története

Szokásos edzés utáni csipszemet és sörömet építem be a szervezetembe, az előbbinek nem tudok és nem is akarok ellenállni az utóbbi meg tele van B vitaminnal, hát gondoltam írok rágcsálás közben egy bejegyzést a mai élményemről. A csipsz meg a sör azért is kell, hogy legyen mit ledolgozni a legközelebbi edzésen, nehogy elfogyjak itt a nagy sportolásban.

Érdekes hely az edzőterem, sokféle emberrel lehet ott találkozni. Körülbelül 2 perc sétára van tőlem. Elég jól fel van szerelve, van egy nagy placc sok kardiógéppel és sok lapostévével, van külön Cinefit szoba is, ahol csak négy kardiógép van meg egy nagy lapostévé és lehet választani filmet edzéshez. Van gőz és svéd szauna, 3 terem ahol csoportos foglalkozások vannak, mint jóga, biciklizés, tánc. Ezekben a termekben van egy pódium ahol valaki mutatja mit kell csinálni, a nép meg lekopírozza a mozdulatokat. Legalábbis a nagyja, mert mindig van legalább egy rebellis fazon aki bemegy 10 perc késéssel és elkezd tök mást csinálni, mint bárki más aki bent van. Szórakoztató nézni.

Kardió aréna

Mint fentebb említettem sokféle emberrel lehet itt találkozni. Vannak akik azért jönnek, hogy egészségesek legyenek, valakiket befizettek a szüleik, van aki csak a nagy tükrök miatt jön de gondolom ez így van mindenhol a világon. Többnyire beszédesek is, főként szaunázás közben. A mai nap legérdekesebb embere nem-tudom-hogyhívják volt, mert nem értettem a nevét - de lényegtelen is. A teljesítménye alapján hívjuk csak Őt Forrest Gumpnak.

Rossz minőségű kép a Cinefitből

Edzés elején mindig kardiozok mert azt mondta a trainerem, hogy ezt így kell. Nem vitatkozok vele, ő a szakember - elég fittnek néz ki úgyhogy megbízom benne. Ma is mint mindig, edzés elején a futópad felé vettem az irányt amikor észrevettem, hogy a futók között van egy öregúr/papi is, aki úgy mozgott a gépen, mint aki a következő pillanatba összeesik, majd a futópad alacsony röppályára állítja és csúnyán összetöri magát a falon, mint a vicces videókban a youtube-on. Ennek megfelelően óvatosan közelítettem meg, nehogy engem is elkaszáljon röptében - itt megtanul az ember vigyázni magára. Szerencsére a sztori nem vett ilyen fordulatot, mindenki megúszta épségben. Miután beállítottam mindent a gépemen és már futottam pár perce, oldalra sandítottam a papi gépére, hogy mégis milyen fokozaton fut és mennyit. Hát majdnem én repültem nagyot meglepetésemben. Forrest 54 perce futott és 2-vel nagyobb fokozaton, mint én! Gondolkodóba estem, hogy akkor emeljek-e a fokozatomon vagy sem mert még kiröhögnek a végén de a jobb oldalalom valaki sétálva mobilozott, így megmaradtam köztesnek.

Edzés után sikerült beszélnem egy keveset Forrestal, nagyon érdekelt, hogy hány éves meg miegymás. Nos remélem ültök. Forrest 65 éves. A suliban anno futott, aztán abbahagyta évtizedekre, szépen meghízott és az évek során mindenféle egészségügyi gondok jelentkeztek. Egy éve elhatározta, hogy újra elkezd futni, hogy jobban legyen és sikerült neki! Mióta rendszeresen sportol - 65 évesen hetente 5x megy le edzeni, edzésenként 10 km-t fut egy óra alatt, majd súlyzózik egy kicsit - nem jár dokihoz és sokkal jobban van. Azt mondom le a kalappal, álljon példaként mindenki előtt.

Nem tudom mi nem tetszett a gyomromnak a mai kaják közül mert elég normális dolgokat ettem de valami mégsem volt kóser. Futás közben éreztem, hogy jobb ha nem erőltetem tovább, a söröm és csipszem kalóriája helyett inkább a wc-re vezető legrövidebb utat kellene kikalkulálnom sebtiben. Egyrészt ez egy nagyon okos döntés volt, a történet happy end-el végződött, másrészt a wc-ben találtam egy igen érdekes táblát. Ezen arra kérik a kedves vendégeket, hogy rendeltetésszerűen használják a wc-t. Én nem tudom ki az, aki guggol az ülőkén ahelyett, hogy leülne de gondolom előfordult már. Az is lehetne a tábla címe, hogy "Kérjük ne sz@rjanak magasról a dolgokra".

Legyetek jók és Ti se guggoljatok az ülőkén

komment


süti beállítások módosítása